Campagne

Deur dicht

Met een dichte winkeldeur bespaart een winkelier in het stookseizoen 40% op de stookkosten. We vragen alle 59.500 winkeliers met een open winkeldeur de warmte binnen te houden en een winkeldeurbordje op hun deur te hangen. Geen winkelier? Ook jij kunt helpen! Help ons mee de winkeldeurbordjes die voor deze campagne gemaakt zijn aan te bieden aan winkeliers. En deel op deze website de foto's van de winkeldeuren waarop het Open/Dicht-bordje prijkt!

Bestel hier de winkeldeurbordjes!

Veel winkeliers zijn bang dat een gesloten winkeldeur klantverlies betekent. Daarom staan in Nederland naar schatting 59.500 winkeldeuren open, terwijl de verwarming aan staat. Een winkel met dichte winkeldeur bespaart 40% op het jaarlijkse gasverbruik en uit onderzoek in Amsterdam, Antwerpen en een landelijk onderzoek door drogisterij Kruidvat blijkt, dat een dichte winkeldeur energie bespaart zonder dat de omzet daalt. Klanten reageren juist heel positief op winkels die gestopt zijn met deze vorm van energieverspilling! Daarom vraagt Urgenda dit stookseizoen aan álle winkeliers in Nederland de warmte binnen te houden.  

Winkeliers kunnen het gratis winkeldeurbordje bestellen via deze website, en we gaan ze ook uitdelen in diverse gemeenten in Nederland. Samen met wethouders, leden van energie coöperaties en het duurzaam koopleger StoereVrouwen. En ook jij kan meedoen! Iedereen kan winkeldeurbordjes aanvragen en uitdelen!

De voordelen van dichte winkeldeuren zijn:

  • lagere energierekening door ca. 40% minder gasverbruik,
  • klimaatwinst door ca. 40% minder gasverbruik,
  • verbeterde luchtkwaliteit in de winkel,
  • minder tocht,
  • minder ziekteverzuim van personeel,
  • minder last van geluid van buiten,
  • een dichte deur schrikt dieven af.

Sussies

Utrecht

Your Style

Utrecht

Over De Vloer

Utrecht

PUHA

Utrecht

Flashdance

Utrecht

't Ambacht

Utrecht

Public Image Labels

Utrecht

De Droom van Utrecht

Utrecht